اَلْحَمْدُ للهِ
اَّلذِى هَدَانَا
ِلهَذَا وَمَا كُنَّا ِلنَهْتَدِيَ لَوْلاَ أَنْ هَدَانَااللهُ . اَشْهَدُ
اَنْ لآاِلَهَ اِلاَّاللهُ وَاَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًاعَبْدُهُ وَ
رَسُوْلُهُ لاَ نَبِيَ بَعْدَهُ لاَحَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهَ اْلعَلِيِّ
اْلعَظِيْمِ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا وَمَوْلاَ نَا مُحَمَّدٍ خَتَمِ اْلأَ
نْبِيِاءِ وَاْلمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى اَلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلِّمِ. فَيَا
اَيُّهَااْلُمْسِلُمُوْنَ فَيَا اَيُّهَا اْلُمؤْمِنُوْنَ رَحِمَكُمُ
الله اُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِي بِتَقْوَى الله : ِإتَّقُوا اللهَ حَقَّ
تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ اِلاَّ وَاَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ.
وَقَالَ تَعَاَلى فِي كِتَابِهِ اْلكَرِيْمِ :أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ
الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ : وَاعْتَصِمُوْا
بِحَبْلِ اللهِ جَمِيْعَا وَلاَ تَفَرَّقُوْا وَاْذكُرُوْا نِعْمَةََ اللهِ عَلَيْكُمْ اِذْ
كُنْتُمْ اَعْدآءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوْبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ ى ِاخْوَانًا.
Poro Hadirin Sidang Jum’t
Rokhimakumulloh.
Monggo
kito tansah ningkataken anggen kito sami TAQWAlloh saben ndintenipun, kranten kanthi TAQWA, kito sedoyo saget manggeh
keslametan dunia akhirat.
Monggo
samiho tansah nindaaken kesabaran, langkung2 naliko nampi ujian saking alloh,
sebab kito gesang meniko temtu dipun uji deneng alloh, kang supados saget dipun
sumrapi pundi tiyang ingkang leres2 saestu iman dateng alloh, ujian kolo wahu
ugi maneko warni, wonten ingkang arupi luwe / kekirangan sandang pangan,ajreh
sudo bondonipun/jiwonipun, ajreh rugi daganganipun soho lintu2nipun. Lan sabar
puniko penting2ipun perkawis, kranten sarono sabar meniko sedoyo perkawis
ingkang dados cita2nipun bade khasel.
قال الله تعلى: ولنبلونكم بشيئ من الخوف والجوع
ونقص من الاموال والانفس والثمرات وبشر الصابرين*الذين اذا اصابت هم مصيبة قالوا
انا لله وانا اليه راجعون
Ingkang
artosipun kirang langkung mekaten: lan sak temene ingsun (alloh) nyubo ing siro
kabeh kelawan rupo2ning sifat wedi, luwe, sudo bandane, jiwane, lan sudo
penghasilane. Lan aweho bebungah siro Muhammad ing wong kang podo biso netepi
sabar, kelawan bakal oleh suwargo.
Tiyang sabar inggih meniko tiyang
ingkang wekdal nampi musibah / bilahi piyambak ipun tansah nyebut inna lillahi
wainna ilai roji’un. (yakin sak lebetipun manah bilih, sak istunipun kulo
sedoyo meniko,kagunganipun alloh, kulo sedoyo dumateng gusti alloh inggih bade wangsul).
عن عبد الله ابن عباس قال : كنت خلف النبيى
يوما فقال: ياغلم انى اعلمك كلمات احفظ الله يحفظك احفظ الله تجده تجاهك*اذاسالت
فاسال الله واذاستعنت فاستعن بالله واعلم ان الامةلو اجتمعت على ان ينفعوك بشيئ لم
ينفعوك الا بشيئ قدكتبه الله لك*واذااجمعت على ان يضروك بشيئ لم يضروك الا بشيئ قد
كتبه الله عليك رفعت الاقلم وجفت الصحف رواه ترمذى
Ingkang arosipun: Sohabat
abdulloh bin abas r.a wonten wingkingipun kanjeng nabi, midanget kanjeng nabi
dawuh: ya… ghulam! Ingsun kepingin mulang maring sliramu sing cekak aos yoiku:
sliramu sing supoyo ngrekso ing pangeran siro, tegese ngrekso ing ferdlu2ne
gusti alloh, khad2te alloh, lan tansah netepi taqwa soho ngedohi larang2ane
alloh utawo barang kang ora di ridloni deneng alloh, sing koyo mengkunu iku
gusti alloh mesti banjur ngrekso marang siro, ngrekso ingdalem awak siro, anak2
bojo siro, lan donyo siro, soho agomo siro, luweh2 ngrekso ingdalem ati: lan
persasat ono ing ngarep siro, naliko siro nyuwun, nyuwuno marang alloh
ta’ala,lan naliko siro butuh pitulungan , nyuwuno pitulungan maring alloh
ta’ala, ojo pisan2 ghulam.. sliramu kumandel marang pitulungan/pawewehing
menungso. Sebab menungso iku haqiqine podo sliramu, lan sliramu duweho
keyakinan saumpamo manungso sak alam dunyo kumpul dadi siji saperlu weweh manfa’at
marang sliramu iku mekso ora biso, kejobo perkoro kang wis dadi pestine alloh ta’ala. Semono ugo
sebalike wong sak alam dunyo dadi siji saperlu gawe mlarat marang sliramu tetep
ora biso, kejobo perkoro kang wus pinesti deneng alloh ta’ala. Kabeh mahu wus
ono pestine lan tulisane ono ing azali. qolam wus diangkat lan kertas wus
garing dadi pestine gusti alloh.
Hadirin
Sidang Jum’t Rokhimakumulloh.
Mangertoso bileh hadis kasebat ageng sanget manfa’atipun lan dados modal
ingkang ageng, kangge njagi haq2 ipun alloh, soho masrahaken pribadi kito
dateng alloh. Riwayat lintu kanjeng nabi
ugi dawuh maleh…
* وقال حد يث حسن وفى رواية غيرالترمذى احفظ
الله تجد ه امامك تعرف الى الله فى رخائي يعرفك فى الشدة واعلم ان ما اخطئك لم يكن
ليصيبك وما اصابك لم يكن ليحطئك * واعلم
ان النصرمع الصبر وان الفرج مع الكرب وان مع العسريسرا*
Ingkang artosipun kirang langkung mekaten:
ngreksoho siro ing alloh, mongko alloh ugo mesti ngrekso ing siro, lan persasat
ono ing ngarep siro, ngenalo siro marang alloh ingdalem wektu bungah, kang
supoyo alloh ta’ala mengko mirsani siro ingdalem wektu susah, weruho yen barang
mahu wus kapesti luput ing siro mesti ora bakal ngenani ing siro, sebalike
endi2 barang kang wus kapesti tumibo ing siro, mongko mesti ora bakal luput
ngenani ing siro, lan ngertiho ghulam.. yen pitulung iku ora bakal tumeko tanpo
kesabaran. Semono ugo bungah iku tumeko dikanteni nglakoni susah luwih disik,
lan gampang iku kudu kangelan luwih disik.
Selajengipun wonten pitakenan
mekaten, menopo lepat nyuwun pitulungan dateng
sesami menungso?
Jawabipun:
boten , menggah aturan syae’at, malah wonten dawuh qur’an:
وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على
الاثم والعدوان
Artosipun:Podo
tetulungo siro kabeh ingatase penggawe kang becik lan taqwa, lan ojo tetulung
siro kabeh ingatase penggawe doso lan memungsuhan.
Dados naliko nyuwun tulung dateng
sesami menungso meniko manahipun kedah neqodaken bilih ingkang saget nulungi
haqeqodipun inggih namung gusti alloh, lumantar menungso, dados manungso kolo
wahu namung dados sababiyahipun tiyang nampi pitulungan.
Walkhasil: qito kedah nindaaken
syare’at ugi haqeqot, sarea’t meniko dados urusanipun kawulo, wondene haqeqot
meniko dados urusanipun pengeran. Ing akhiripun syari’at tanpo haqeqot ler
kadyo rogo tanpo nyowo. Menggah Syare’at tiyang meniko wajib hukumipun ihtiyar,
wondene secara hakekot manah kedah sumarah dateng ngerso dalem alloh saw.
Pramilo tiyang naliko katemben nembe
nampi cobi saking alloh arupi sakit, kekirangan rizqinipun/ lintunipun boten
kengeng lajeng putusasa, nanging kedah tansah ngajeng2 dateng rohmat dalem
alloh, jalaran sedoyo karupekan meniko temtu wonten jembaripun, sedoyo perkawis
ingkang bundle temtu bade udar. Ugi sedoyo masalah mesti wonten jalan
medalipun.
Mugi2 alloh tansah maringi ma’unah,
taufiq ugi hidayahipun menggah kito sedoyo, inggih puniko pinaringono sifat
sabar ingkang ageng damel ngadepi permasalahan2 ipun gesang ing alam dunyo
meniko.amii……….n.
َبارَكَ اللهُ فىِ القُرْاَنِ العَظِيْمِ وَنَعَنِى
وَإِيَّاكُمْ بِتِلاَوَتِهِ إِنَّهُ هُوَ الذِّكْرُ الحَكِيْمِ وَاسْتَغْفِرُاللهُ
لِى وَلَكُمْ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ
الْرََّحِيْمِ
اَلْحَمْدُ للهِ اَّلذِى كَرَّمَ بَنِى أَدَمَ بِالعِلْمِ وَالْعَمَلِ
. اَشْهَدُ اَنْ لآاِلَهَ
اِلاَّاللهُ وَاَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًاعَبْدُهُ وَ رَسُوْلُهُ لاَ نَبِيَ
بَعْدَهُ لاَحَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهَ اْلعَلِيِّ
اْلعَظِيْمِ. . فَيَا اَيُّهَا اْلُمؤْمِنُوْنَ رَحِمَكُمُ الله اُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِي بِتَقْوَى الله : ِإتَّقُوا اللهَ حَقَّ
تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ اِلاَّ وَاَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ . وَقَالَ
تَعَاَلى فِي كِتَابِهِ اْلكَرِيْمِ
:أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ : إِنَّ اللهَ وَمَلآ
ئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ يَآ أَيُّهَا الَّذِيْنَ اَمَنُوْا
صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا : اَللَّهُمَّ صَلِّ
وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّد ِنَا وَمَوْلاَ نَا مُحَمَّدٍ خَتَمِ اْلأَ نْبِيِاءِ
وَاْلمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى اَلِهِ وَاَصْحَابِهِ اَجْمَعِيْنَ
وَتَابِعِيْنَ وَتَابِعِ التَّابِعِيْنَ وَتَابِعِيْنَ لَهُمْ بِإِحْسَانٍ
اِلَى يَوْمِ الِدّيْنِ وَاْرضَى الله عَنَّا مَعَهُمْ بِرَحْمَتِكَ يَا
اَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ .اَلَّلهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ
وَاْلمُسْلِمَاتِ وَاْلمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ اَلأَ حْيَاءِ مِنْهُمْ
وَاْلأَمْوَاتِ اِنَّكَ عَلَى كُلِّ شْيءٍ قَدِ ْيٌر* اَلَّلهُمَّ
اَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا التِّبَاعَةَ وَاَرِنَا الْبَاطِلَ
بَاطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَةِ * اَلَّلهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا
اْلَبلاَءِ وَاْلغَلاَءَ وَاْلوَبَاءَ وَاْلفَخْشَاءَ وَاْلمُنْكَرَ
وَسُيُوْفَ اْلُمْخَتِلفَةَ وَالشَّدَائِدَ وَاْلِمحَنَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ مِنْ بَلَدِنَا
هَذَا خَا صَّةً وَمِنْ بُلْدَاِن اْلمُسْلِمِيْنَ عَامَّةً اِنَّكَ عَلَى
كُلِّ شَيءٍ قَدِ ْيٌر * اَلَّلهُمَّ اجْعَلْنَا ِمنْ عِبَادِ
كَ الصَّالِحِيْنَ وَاجْعَلْنَا ِمنْ
عِبَادِ كَ الْمُتَّقِيْنَ وَاجْعَلْنَا ِمنْ عِبَادِ كَ
الْمُفْلِحيْنَ وَاجْعَلْنَا ِمنْ عِبَادِ ك َالشَّاكِرِيْنَ
وَاجْعَلْنَا ِمنْ عِبَادِ ك الَّذِيْنَ اَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ
غَيْرِالْمَغْضُوْبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّيْنَ
Tidak ada komentar:
Posting Komentar